تبلیغات
وبلاگ خانواده

وبلاگ خانواده
هر آنچه یك خانواده نیاز دارد  

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی در مسافت‌های طولانی

خواب‌آلودگی، خستگی، گرسنگی، تشنگی و … از جمله مسایلی است که می‌تواند در این شرایط زمینه‌ساز خطرات بسیاری باشد

توصیه‌های ایمنی برای رانندگی‌های طولانی

رانندگی طولانی در مسافت‌های زیاد خطرات بسیاری به دنبال دارد. خواب‌آلودگی، خستگی، گرسنگی، تشنگی و … از جمله مسایلی است که می‌تواند در این شرایط زمینه‌ساز خطرات بسیاری باشد. توصیه‌هایی برای شما داریم که به راننده کمک می‌کند بعد از رانندگی در یک مسافت طولانی سالم و سلامت به مقصد برسد.

۱- قبل از حرکت خود را آماده کنید
اگر قرار است به یک مسافرت طولانی بروید و باید ساعات طولانی رانندگی کنید، بهتر است شب قبل خوب بخوابید . توصیه می‌کنیم برای گردش بهتر خون هم قبل آغاز رانندگی کمی ورزش کنید
۲- تمامی قسمت‌های ماشین را بررسی کنید
وقتی برای رفتن به مسافرت آماده شدید، لازم است از آماده بودن اتومبیل هم اطمینان حاصل کنید. باید مطمئن شوید که موتور ماشین خوب کار می‌کند. بنزین به راحتی به آن می‌رسد و تمامی سیستم‌ها درست کار می‌کنند. از سالم و پرباد و ساییده نبودن لاستیک‌ها هم باید اطمینان حاصل کرد
۳- نقشه راه را بررسی کنید
استفاده از یک نقشه قبل از حرکت به شما کمک می‌کند مجبور نباشید به طور مرتب در طول مسیر به تابلوهای نشان‌دهنده راه نگاه کنید و به دنبال مسیر خود باشید
۴- اگر خواب‌آلوده‌اید، توقف کنید
بررسی‌ها نشان داده است خواب‌آلوده بودن راننده بر میزان تمرکز او تاثیر می‌گذارد و تنها ۲۰ دقیقه استراحت سبب بازیافتن تمرکز می‌شود.
۵- هر دو ساعت یک بار استراحت کنید.
در مسافت‌های طولانی بهتر است هر دو ساعت یک بار توقف کرده، آبی بنوشید، میوه یا غذایی بخورید، دست‌شویی بروید، کمی قدم بزنید و نفس بکشید تا خون در اندام شما جریان پیدا کند
۶- غذاهای سبک بخورید
غذاهای سرخ‌شده و سنگین، خواب‌آلودگی می‌آورد. غذاهایی که غنی از پروتئین هستند مثل پنیر، گوشت و گردو می‌توانند انرژی لازم را به بدن راننده برسانند. میوه‌های قنددار نیز مثل موز و سیب بهتر از نوشیدنی‌های قنددار هستند. نوشابه‌های کولادار نه تنها به بدن انرژی نمی‌رسانند، بلکه انرژی می‌گیرند.
۷- هوشیار باشید
حین رانندگی می‌توانید به موزیک گوش دهید یا رادیو روشن کنید. هوشیار بودن به راننده کمک می‌کند متوجه رفتار دیگر رانندگان نیز باشد و با سرعت مجاز حرکت کند
۸- دستگاه تهویه اتومبیل را روشن کنید
اگر در زمستان به مسافرت می‌روید، نباید داخل ماشین هوا خیلی گرم یا سرد باشد. در تابستان هم نباید خیلی گرم یا سرد باشد. همیشه هوای ماشین را در دمای متعادل تنظیم کنید یا در صورتی که نیازی به کولر یا بخاری نیست، پنجره‌ها را باز کنید. در ضمن برای تمیز ماندن هوای داخل اتومبیل سیگار نکشید

۹ نشانه‌های خطر را جدی بگیرید

سوزش چشم، خواب‌آلودگی، خمیازه، حواس‌پرتی و … حتی برای چند لحظه می‌تواند خطرساز باشد. با مشاهده هر نشانه‌ای توقف کرده و استراحت کنید

۱۰- تمام وسایل مورد نیاز را با خود ببریدنقشه جاده، تلفن همراه، آب، غذا، چراغ‌قوه، جعبه کمک‌های اولیه و تمامی وسایل مورد نیاز خود را همراه بردارید تا اگر به هر دلیل در جاده ماندید، با مشکل روبه‌رو نشوید.

.: Weblog Themes By MihanSkin :.

صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب