تبلیغات
وبلاگ خانواده

وبلاگ خانواده
هر آنچه یك خانواده نیاز دارد  
آسان‌ترین و ارزان‌ترین راه مقابله با استرس
درحالی كه استرس ریتم تنفسی را افزایش می‌دهد، خنده این امكان را فراهم می‌سازد تا تبادل اكسیژن به سهولت در خون انجام شود و موجب تمیزی شش‌ها می‌شود.
در دنیای امروزی كه استرس و اضطراب در میان اكثر افراد از كودكان گرفته تا سالمندان موج می‌زند، بیشتر افراد تنها به فكر تامین امرار معاش و رفع مشكلاتشان هستند و كمتر كسی یافت می‌شود كه برای شادی و خنده وقت بگذارد و اگر هم افرادی به فكر شاد كردن و خنداندن خود باشند از دید افراد دیگر جامعه غیر عادی به نظر می‌آیند و گویی این افراد هیچ مشكلی در زندگی ندارند، غافل از آن كه كسی كه بتواند در برابر ناملایمات و شرایط دشوار زندگی خودش را شاد نگه دارد، عملی بسیار شجاعانه و عاقلانه انجام داده است.

به گزارش ایسنا در وبلاگ بركه آمده است: اكثر افراد جدی بودن، رسمی و خشك بودن را صفت مثبتی می‌دانند و هیچ‌گاه به خودشان اجازه نمی‌دهند لحظاتی از این پوسته سفت و سخت بیرون آیند و موجب خندیدن و شاد كردن خود و اطرافیانشان شوند. به همین دلیل یك زندگی یكنواخت و حتی توام با افسردگی را دنبال می‌كنند. درعوض، افراد شاد زندگی را زیاد سخت نمی‌گیرند و كمتر دچار بیماری می‌شوند.

درحالی كه استرس ریتم تنفسی را افزایش می‌دهد، خنده این امكان را فراهم می‌سازد تا تبادل اكسیژن به سهولت در خون انجام شود و موجب تمیزی شش‌ها می‌شود.

برخی از اثرات مفید خنده این‌ها هستند:

برخلاف استرس كه موجب تسریع ضربان قلب و افزایش فشار خون می‌شود، خنده ضربان قلب را متعادل نگه‌ می‌دارد و فشار شریانی را كاهش می‌دهد.

زمانی كه دچار استرس هستیم، ماهیچه‌هایمان سفت و منقبض می‌شوند. خنده بر خلاف آن، موجب شل شدن ماهیچه‌های صورت، گردن، سینه، شكم، دست‌ها و پاها می‌شود.

استرس روی كیفیت خواب اثر منفی می‌گذارد، درحالی كه خنده با مهار كردن تنش‌ها ، كیفیت خواب را بهتر می‌كند.

استرس موجب كند شدن هضم می‌شود. چنانچه از ته دل بخندید، خنده موجب ورزش شكم و تكان خوردن روده‌ها شده و به هضم بهتر غذا و دفع راحت‌تر مواد زاید بدن كمك می‌كند.

خنده این امكان را فراهم می‌سازد تا شما بازیگوش‌تر و شوخ‌طبع‌تر شده، تنش‌ها و ترس‌ها را برطرف كرده و موقتا منطق، سرسختی و جدیت زیاد را كنار بگذارید.

درحالی كه استرس اثر بخشی سیستم ایمنی بدن را كاهش می‌دهد، برخلاف آن، خنده آن را تقویت می‌كند و تعداد گلبول‌های سفید خون را افزایش می‌دهد.

خنده احساس راحتی آنی ایجاد می‌كند و تولید «كورتیزول» كه از آن به «هورمون استرس» نام برده می‌شود، را كاهش می­دهد.

خنده دمای بدن و آنزیمی كه بدن در برابر زخم معده محافظت می‌كند، افزایش می‌دهد و به اكسیژن‌رسانی به بافت‌ها كمك می‌كند.

خنده موجب افزایش تولید «آندروفین» و یا همان «هورمون طبیعی شادی» می‌شود كه نقش بسیار مهمی در برطرف كردن درد دارد.

خنده كاركرد دو نیمكره مغز را با هم هماهنگ می‌كند. به همین دلیل است كه در زمان ناراحتی و یا زمانی كه خوب نخندیده‌اید، نباید تصمیمات مهم بگیرید.

خنده به ارتباطات كمك می‌كند، پرخاشگری را كاهش می‌دهد و سبب می‌شود تا خطاها و اشتباهات را بزرگ جلوه نداده و هم چنین به قوه تخیل و خلاقیت كمك می‌كند.

بنابراین به دنبال افراد شاد باشید؛ افرادی كه هر با شما را به خنده ‌اندازند، نه افرادی كه دیگران را دست می‌اندازند و به عیوب و مشکلات دیگران می خندند. چیزهای مضحك و خنده‌دار زندگی را پیدا كنید و به آن‌ها بخندید . به دنبال چیزهایی باشید كه در ظاهر معقول و مهم هستند، اما آنها را غیر معقول، سطحی و خنده‌دار ببینید.
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب