تبلیغات
وبلاگ خانواده

وبلاگ خانواده
هر آنچه یك خانواده نیاز دارد  

10 راه برتر برای پیشگیری از بیماری و داشتن عمری طولانی

ایجاد برخی رفتارهای خاص می تواند به پیش گیری از بیماری هایی مثل سرطان، بیماری های قلبی و دیابت كمك كند. در این مقاله 10 راه از بهترین روشها برای پیش گیری از ابتلا به بیماری های جدی را برایتان معرفی می كنیم تا بهتر و بیشتر زندگی كنید.
 

از آنجا كه بیماری های جدی و مزمن این روزها خیلی متداول شده اند خیلی افراد در ترس ابتلا به آنها زندگی می كنند. اما به جای اینكه نگران این باشید كه چه اتفاقی ممكن است بیفتد، چرا برای پیشگیری از آنها اقدام نمی كنید؟ زندگی هیچ تضمینی ندارد اما رفتارهای هوشمندانه مطمئناً نتیجه بخش خواهد بود. اینجا بهترین راه ها برای جلوگیری از بیماری و شروع راهی تازه برای داشتن یك زندگی سالم و طولانی را برایتان معرفی می كنیم. برای گرفتن بهترین نتیجه، هر روز این 10 روش را تمرین كنید.

1) رژیم غذایی با كالری محدود و سرشار از موادمغذی داشته باشید.

كسانی كه كالری های مصرفی خود را كنترل می كنند و یك رژیم غذایی متعادل را دنبال می كنند، دیرتر پیر می شوند. اما مصرف موادغذایی درست، مثل میوه ها و سبزیجات، بذر كتان و سایر مواد غذایی عالی هم اهمیت زیادی دارد.

2) روزانه حداقل 30 دقیقه ورزش هوازی داشته باشید.

برای داشتن عمر طولانی توصیه می شود كه حداقل 30 دقیقه در روز ورزش هوازی مثل پیاده روی یا شنا داشته باشید. اما این چطور به طولانی شدن عمرتان كمك می كند؟ ورزش هوازی سیستم ایمنی بدن را تقویت می كند، قلبتان را قوی می كند و رگ ها و شریان های شما را صاف می كند كه همه آنها به پیشگیری از بیماری كمك می كند.

3) یاد بگیرید استرستان را كنترل كنید.


استرس نه تنها می تواند موجب حملات قلبی، سرطان و سایر بیماری های جدی دیگر شود، در بیماری های روانی مثل افسردگی یا اختلالات اضطراب هم نقش دارد. یاد گرفتن كنترل استرس مثلاً از طریق مدیتیشن و درمان می تواند از بروز بیماری ها جلوگیری كند.


4) سیگار نكشید.

سیگار و سایر دخانیات با بروز بسیاری از انواع سرطان ها مثل سرطان ریه، مثانه، دهان و لوزالمعده در ارتباط است. علاوه بر این، می تواند منجر به بیماری های قلبی، آمفیزم، آسم و بسیاری بیماری های جدی دیگر هم شود. ترك این عادت یا بهتر از آن شروع نكردن آن اقدامی بسیار عالی برای جلوگیری از بیماری هاست.


5) برای حفظ سلامت و آب بدن آب ساده بنوشید.

آب با دفع سموم از بدن و نقل و انتقال موادمغذی به سلولهای بدن به جلوگیری از بیماری ها كمك میكند. اما چه میزان آب باید در روز مصرف كنید؟ قانون عمومی این است كه روزی حداقل 8 لیوان آب بنوشید.


6) ویتامین مصرف كنید.

تحقیقات و مطالعات بسیاری اهمیت ویتامین D را چه به صورت مكمل غذایی و چه از طریق نور خورشید، در جلوگیری از بیماری ها تایید كرده اند. اما تغذیه صحیح هنوز هم بهترین راه برای اطمینان یافتن از مصرف ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن است.

7) بخندید.

اینكه خنده بر هر درد بی درمان دواست فقط یك ضرب المثل نیست. محققان دانشگاه مری لند دریافته اند كه خندیدن می تواند از لخته شدن خون در بدن و همچنین التهاب جلوگیری كند و سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت می كند. افراد شاد همیشه عمر طولانی تری دارند.

8) از نوشیدن الكل خودداری كنید.

از دست دادن حافظه، تغییر شخصیت، اختلال در سیستم عصبی،مشكلات پوسـتـــی، اسهال، سوء تـغـذیـه، مشـكـلات مـالی و خـانـوادگـی، رفتـار خـشونت آمـیــز، اضـطـراب و افسردگی شدید، آسیب به مخاط بینی، آسیب دائمی به كبد و مغز، سرطان سیـنه، حنجره، لب و مری، سقط جنین، ناباروری، بی میلی جنسی، زخم معده، فشـار خــون بالا و سكته قلبی، كم خونی، تورم كبد، اختلال در سیستم ایمنی بدن و خودكشی برخی از اثرات مصرف الكل می باشند.

9) یك سرگرمی برای خود پیدا كنید.

محققان اعلام كرده اند كه افرادی كه در فعالیت های مورد علاقه خود شركت می كنند كمتر در معرض ابتلا به بیماری هایی مثل زوال عقل می شوند و عمر طولانی تری دارند. كارهای داوطلبانه، كلاس های متفرقه و سرگرمی های مختلف همه فعالیت های بسیار خوبی برای جلوگیری از بیماری ها هستند.

10) دعا كنید.

افرادی كه در فعالیت های مذهبی شركت می كنند عمری طولانی تر و عاری از بیماری دارند. شاید به این دلیل باشد كه این افراد به خاطر باورهای مذهبیشان از انجام كارهای خطرناك مثل سیگار كشیدن خودداری می كنند و كمتر دچار افسردگی و اضطراب می شوند كه یكی از دلایل اصلی ابتلا به بیماری ها است. گذراندن زمان با نماز و دعا فواید سلامتی زیادی دارد.

هیچكس دوست ندارد با ترس از ابتلا به بیماری های سخت زندگی كند. با تمرین كردن راهكارهایی كه در این مقاله معرفی شد، می توانید از ابتلا به بیماری های جدی پیش گیری كنید و زندگی طولانی تر و لذت بخش تر را تجربه كنید.

.: Weblog Themes By MihanSkin :.

صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب