تبلیغات
وبلاگ خانواده

وبلاگ خانواده
هر آنچه یك خانواده نیاز دارد  

LED بخریم یا LCD؟

 با وجودی كه نمونه‌های جدید تلویزیون مبتنی بر تكنولوژی‌های نوین مدتی است وارد بازار شده‌اند، اما گرایش گروه بزرگی از مصرف كنندگان همچنان به استفاده از تكنولوژی‌های قدیمی‌تر است كه قیمت پایین‌تری نسبت به تكنولوژی‌های جدید دارند.

 
به اعتقاد كارشناسان و فعالان بازار، قیمت پایین تر تلویزیون‌های مبتنی بر تكنولوژی‌های قدیمی یا همان LCDها باعث شده است نمونه‌های LED و 3D اقبال چندان بلندی در بازار فروش نداشته باشند. البته این اواخر در پی كاهش قیمت نمونه‌های LED شاهد هستیم میزان فروش این تلویزیون‌ها تا حدودی نسبت به سابق افزایش یافته است، ولی به طور كلی LCDها همچنان ركوردداران فروش در بازار هستند.
 
چه تلویزیونی بخریم؟
بر اساس اعلام فعالان بازار، در بین تكنولوژی‌های LCD ،LED ،3D و PLASMA این LCD‌ها و پس از آن LED‌ها با یك فاصله چند پله‌ای هستند كه توانسته‌اند گوی سبقت را از سایر نمونه‌های تلویزیون بربایند. پس از این تلویزیون‌ها هم نمونه‌های PLASMA و 3D در رده‌های بعدی فروش قرار دارند كه البته سهم ناچیزی از بازار فروش را در اختیار گرفته‌اند.
 
به گفته كارشناسان و فعالان بازار، تقاضا برای نمونه‌های LCD در شرایطی بیشتر از نمونه‌های دیگر تلویزیون است كه نمونه‌های LED و PLASMA و 3D هم از نظر میزان مصرف انرژی و هم از نظر كیفیت و... حداقل یك سرو گردن بالاتر از LCD‌ها هستند و این موضوع با توجه به اهمیت این موضوع تاسف‌آور است.
 
ابراهیم درستی، رییس اتحادیه لوازم صوتی و تصویری و لوازم یدكی گوشی تلفن همراه، با تایید این موضوع گفت، متاسفانه در بازار داخلی تقاضا برای تكنولوژی قدیمی بازار كه همان LCD است همچنان از نمونه‌های دیگر بیشتر است و علت هم تنها قیمت پایین تر نمونه‌های LCD است. البته این اواخر با كاهش قیمت نمونه‌های LED شاهد رشد جزئی تقاضا برای نمونه‌های LED هستیم. به گفته وی، اگر شرایط به نحوی شود كه قیمت تلویزیون‌های LED و 3D كاهش یابد می‌توان شاهد بود كه انتخاب مصرف‌كنندگان بر اساس نیاز و خواست واقعی آنها صورت گیرد نه بر اساس قیمت كالا. وی گفت، تكنولوژی‌های LED و سه بعدی از لحاظ صرفه‌جویی در میزان مصرف انرژی و همچنین كیفیت و فركانس نور در شرایط مطلوب‌تری نسبت به LCD‌ها هستند و قطعا خرید آنها به صرفه‌تر است.ایزدنیا، مدیر فروش شركت حافظ پخش نیز با بیان این مطلب كه فعلا تمركز بسیاری از شركت‌ها روی نمونه‌های LED است گفت: سال آینده سال فروش خوب برای نمونه‌های LED است و پیش‌بینی ما این است كه با وجودی كه اكثر مصرف‌كنندگان همچنان به سراغ LCDها می‌آیند، ولی طی سال آینده میزان تقاضا برای نمونه‌های LED در حد قابل توجهی افزایش یابد. وی افزود: به طور كلی LED یك تكنولوژی جدید است كه با در نظر گرفتن ویژگی‌های كیفی آن نسبت به نمونه‌های LCD و همچنین با لحاظ كردن قیمت پایین آن نسبت به نمونه‌های 3D قطعا بهترین انتخاب برای خریداران است.غزاله، مسوول فروش بخش تلویزیون‌های شركت مادیران نیز با بیان این مطلب كه طی ماه‌های اخیر با توجه به كاهش قیمت‌ها تقاضا برای LEDها بیشتر شده است، گفت، میزان تقاضا برای نمونه كواترون شارپ كه به تازگی وارد بازار شده است در حد مطلوبی بوده است و این نشان دهنده این است كه خریداران با آگاهی بیشتری نسبت به انتخاب كالا اقدام می‌كنند.
دارمی، معاون بازاریابی محصولات صوتی و تصویری شركت ال‌جی نیز با بیان این مطلب كه تقاضا برای نمونه‌های LEDرشد خوبی داشته است، گفت: به طور متوسط از هر ده تلویزیونی كه برند ال جی به فروش می‌رساند 50 درصد یا نصف آن مربوط به فروش نمونه‌های LED ،30 درصد مربوط به فروش نمونه‌های LCD و 20 درصد هم مربوط به نمونه‌های پلاسما است.
 
سلیمانی مسوول فروش فروشگاه سونی مركزی در خیابان جمهوری نیز با بیان این مطلب كه تقاضا برای نمونه‌های LED نسبت به قبل رشد كرده است، گفت: در حال حاضر میزان تقاضا برای نمونه‌های LED و LCD یكسان است و نمونه‌های 3D را گروه خاصی خریداری می‌كنند. وی نیز معتقد است خرید نمونه‌های LED برای مصرف‌كنندگان به صرفه‌تر است تا نمونه‌های دیگر.
چند نظر متفاوت
 
در حالی‌كه اكثر برندها در ایران نمونه‌های مختلف تلویزیون را به بازار عرضه می‌كنند، تعداد معدودی از شركت‌ها روی برخی از تكنولوژی‌های خاص تمركز دارند. به عنوان مثال شركت بانیان الكتریك با وجود عرضه نمونه‌های LCD و LED روی نمونه‌های پلاسما تمركز دارد. شركت دیگر نیز مهوار الكتریك عرضه‌كننده تلویزیون‌های JVC است كه همچنان روی نمونه‌های LCD و تلویزیون‌های فوق باریك متمركز است.
 
به گفته راد، مسوول بازاریابی شركت بانیان الكتریك، در حال حاضر اكثر مردم از نمونه‌های LCD و LED استقبال می‌كنند و تصور می‌كنند این تكنولوژی‌ها به دلیل جدید بودنشان از پلاسما بهتر است، در حالی‌كه اشتباه می‌كنند.
 
به گفته وی، در حال حاضر آمار فروش تلویزیون‌های پلاسما در دنیا بسیار بالاست، ولی در ایران برعكس است.
 
مدیر بازاریابی این شركت می‌گوید، به نظر من خرید تلویزیون پلاسما برای خریداران با توجه به قیمت و قابلیت‌های فنی بالایی كه دارد مقرون به صرفه‌تر است. به عنوان مثال از نظر كیفیت تصویر، كلا نوری كه یك تلویزیون پلاسما توسط سیستم گاز تولید می‌كند با نوری كه یك تلویزیون LED و LCD با لامپ‌های فلور سنت تولید می‌كند فرق دارد و می‌توان ادعا كرد كه نمونه‌های پلاسما كیفیت، شفافیت و سرعت انطباق بیشتری دارند تا نمونه‌های دیگر. وی افزود: تلویزیون‌های LCD و LED شكنندگی بیشتری دارند تا نمونه‌های پلاسما و اگر یك ضربه كوچك به نمونه‌های LCD،LED یا 3D وارد شود پیكسل‌های آن دچار آسیب می‌شوند. این درحالی است اگر به صفحه تلویزیون پلاسما ضربه محكمی وارد شود دچار ایراد نمی‌شود. همچنین تلویزیون‌های پلاسما كنتراست بالایی دارند و هنگام تماشای تصاویر اكشن فریم‌ها حذف نمی‌شوند. این در حالی است كه در نمونه‌های دیگر معمولا فریم‌ها حذف می‌شوند. وی معتقد است قطعا خرید یك نمونه پلاسما به صرفه‌تر است تا نمونه‌های دیگر.
 
روستایی، مسوول فروش شركت مهوار الكتریك نیز می‌گوید، در حال حاضر تمركز ما همچنان روی نمونه‌های LCD است، ولی در نظر داریم نمونه‌های دیگر تلویزیون را وارد بازار كنیم.
به گفته وی، كیفیت تصویر و میزان برق مصرفی نمونه‌های مختلف تلویزیون تفاوت چندانی با هم ندارند.
 
پرفروش‌های بازار
به گفته كارشناسان و فعالان این حوزه، در حال حاضر سایز 42 جزو پرفروش‌ترین سایزهای بازار است كه پا جای پای سایز 37 كه سابق بر این پرفروش بوده‌اند، گذاشته‌اند. همچنین گروه بزرگی از مصرف‌كنندگان در حال حاضر به خرید تلویزیون‌هایی با میانگین قیمت یك میلیون و 200 تا یك میلیون و 700 تا 800 هزار تومان تمایل دارند.
 
LG
این برند اكثر تكنولوژی‌های موجود را به بازار عرضه می‌كند. پس اگر قصد دارید از میان نمونه‌های LED این برند كه فروش بالایی در بازار دارند انتخاب كنید، می‌توانید به سراغ مدل‌های 42 اینچ LED 5400 و LED 5600 بروید. مدل LED 5600 ا 42 كه یك تلویزیون FULL HD است با قیمت یك میلیون و 444 هزار تومان و مدل 42LED5400 كه یك تلویزیون HD با قابلیت بی‌سیم است با قیمت یك میلیون و 337 هزار تومان به فروش می‌رسند. از میان تلویزیون‌های LCD این برند هم می‌توانید به سراغ مدل‌های LCD 430 ا 42 و LCD 460 ا 42 بروید كه به ترتیب با قیمت 916 هزار و 700 تومان و 968 هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
مدل‌های LX9500 و LX6500 نیز از تلویزیون‌های سه بعدی 47 اینچ این برند هستند كه به ترتیب با قیمت سه میلیون و 734 هزار تومان و دو میلیون و 985 هزار تومان به فروش می‌رسند.
 
SAMSUNG
 
مدل‌های 46C5550 ،46C6260 و 46C6960 كه به ترتیب با قیمت دو میلیون و 289 هزار تومان، دو میلیون و 99 هزار تومان و دو میلیون و 489 هزار تومان به فروش می‌رسند، جزو تلویزیون‌های LED پرفروش این برند هستند.
همچنین مدل‌های C585ا 40 و 40C575 از تلویزیون‌های LCD پرفروش این برند هستند كه به ترتیب با قیمت یك میلیون و 29 هزار تومان و 959 هزار تومان به فروش می‌رسند. این تلویزیون‌ها FULL HD هستند.
تلویزیون‌های سری C465 ،C475 و C455 نیز از پرفروش‌های بازار هستند كه HD نیز می‌باشند.
از خانواده سه بعدی‌ها هم مدل‌های 46C8880 كه با قیمت سه میلیون و 869 هزار تومان و مدل 46C7770 كه با قیمت سه میلیون و 269 هزار تومان به فروش می‌رسند جزو پرفروش‌های بازار هستند.
 
SONY
مدل‌های 40BX400 و 40EX500 كه به ترتیب با قیمت 945 هزار تومان و یك میلیون و 190 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند از LCDهای پرفروش این برند و مدل 40EX710 كه با قیمت یك میلیون و 680 هزار تومان به فروش می‌رسد از LED‌های پرفروش این برند است. همچنین مدل 40NX710 از تلویزیون‌های سه بعدی پرفروش این برند است كه با قیمت دو میلیون و 780 هزار تومان به فروش می‌رسد.
 
PANASONIC
مدل 32D25 كه با قیمت یك میلیون و 230 هزار تومان، مدل 37D25 كه با قیمت یك میلیون و 460 هزار تومان و مدل 42D25 كه با قیمت یك میلیون و 760 هزار تومان به فروش می‌رسند، جزو LED‌های پرفروش این برند هستند.
 
همچنین مدل 42L42U20 كه با قیمت یك میلیون و 300 هزار تومان به فروش می‌رسد از LCD‌های پرفروش این برند است.
 
از خانواده پلاسما نیز مدل‌های 42V20 و 50V20 جزو پرفروش‌های بازار هستند. این دو مدل به ترتیب با قیمت یك میلیون و 760 هزار تومان و دو میلیون و 430 هزار تومان به بازار عرضه شده‌اند. اگر قصد خرید یك تلویزیون سه بعدی از این برند را دارید هم می‌توانید به سراغ مدل50VT20 كه قیمتی حدود سه میلیون و 200 تا 300 هزار تومان دارد یا مدل 65VT20 كه قیمتی حدود هفت میلیون و هفت میلیون و 100 هزار تومان دارد بروید.
 
JVC
این برند فعلا فقط روی نمونه‌های LCD متمركز است. پس اگر قصد خرید یك تلویزیون LCD از این خانواده را دارید می‌توانید به سراغ مدل‌های Z10 ،42 E10 ا 42 و A1 ا 32 بروید كه به ترتیب با قیمت یك میلیون و 250 هزار تومان، یك میلیون و 390 هزار تومان و 650 هزار تومان به فروش می‌رسند.
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب