تبلیغات
وبلاگ خانواده

وبلاگ خانواده
هر آنچه یك خانواده نیاز دارد  

آشنایی با 5 خوراکی خواب آور

راه‌حل‌های خوبی برای جایگزینی داروهای خواب آور در درمان اختلال خواب وجود دارد که می توان به جای داروهای خواب آور از آنها استفاده کرد.
برنا: اگر دچار اختلال خواب هستید می‌توانید پیش از آنکه به فکر استفاده از داروهای مضر خواب آور بیفتید، راه حل های جایگزین که خطری ندارند را نیز امتحان کنید. بنا بر اعلام سازمان دارویی ایالات متحده آمریکا (FDA)، سالانه حدود 100 هزار نفر بر اثر استعمال داروهای خواب‌آور، به خواب ابدی می روند!

یکی از راه‌های درمان اختلال خواب، میل کردن غذاهای خاصی قبل از زمان خواب است که واقعا می‌تواند به شما برای داشتن خوابی راحت و آرام کمک کند. 5 خوردنی خواب‌آور عبارتند از:

1- شاتوت و توت فرتگی

شکل تازه و یا مربای این میوه‌ها منبعی طبیعی و سرشار از ماده ملاتونین به شمار می‌رود. این ماده به تنظیم ساعت خواب بدن شما کمک شایانی می‌کند. بهترین زمان مصرف این میوه‌ها هم یک ساعت قبل از خواب است.

2- موز

ماهیچه‌های بدن برای استراحت و بازسازی به مقادیر زیادی پتاسیم و منیزیم احتیاج دارند و موز نیز میوه‌ای سرشار از این دو ماده معدنی است. همچنین میل کردن موز باعث تشرح هورمون تری‌توفان در بدن می‌شود که اثر آرام‌بخش برای مغز دارد.

3- نان تست

منابع غذایی سرشار از کربوهیدارات نیز باعث ترشح هورمون تری‌توفان و سروتونین در بدن می‌شود که هر دوی این هورمون‌ها در ایجاد احساس آرامش‌ برای مغز سهم بسزایی دارند.

4- بلغور

بلغور نیز مانند نان تست در بدن عمل می‌کند. میل کردن یک کاسه بلغور باعث می‌شود که هورمون‌های تری‌توفان و سروتونین در بدن ترشح شود، در نتیجه قند خون افزایش یابد و سرانجام، مغز احساس آرامش داشته باشد. همچنین بلغور حاوی ملاتونین است که به تنظیم ساعت بدن کمک می‌کند.

5- شیر گرم

شیر نیز مانند موز میزان هورمون‌های تری‌توفان و سروتونین را در خون تنظیم می‌کند. همچنین شیر حاوی کلسیم است که عنصری خواب‌آور به شمار می‌رود.
.: Weblog Themes By MihanSkin :.

صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب