تبلیغات
وبلاگ خانواده

وبلاگ خانواده
هر آنچه یك خانواده نیاز دارد  

روش‌های برخورد با افراد اعصاب خورد کن


ما همواره با افرادی در زندگی مواجه می باشیم که درک کردن و مصاحبت با آنها تا حدودی دشوار است. اینگونه افراد که از دید ما ممکن است غیر عادی به نظر آیند، در همه جا وجود دارند و ما مجبوریم که به نوعی با آنها کنار بیاییم.

در زیر به برخی از خصوصیات این افراد اشاره میکنیم:

 ۱- آدم فضول: به زندگی همه سرک میکشد – مانند یک نگهبان سمج در امور دیگران مداخله می کند – شایعه پراکنی میکند.

 ۲- همیشه مخالفت کننده: سلطه جو – پرخاشگر – قلدر – با همه چیز در ضدیت میباشد.

 ۳- مردد: عدم صراحت – تصمیم گیری را به تعویق می اندازد – مسایل را نادیده میگیرد.

 ۴- همیشه شاکی: مدام شکوه و گلایه کرده اما هیچ کار مثبتی انجام نمیدهد.

 ۵- بدبین: منفی باف – منتقد – همیشه میگوید:این کار عملی نیست.

 ۶- تنبل: ترسو است و از ریسک کردن واهمه دارد – بی روح وخسته کننده است – در برابر تغییر و تحول مقاومت می کند.

 ۷- عقل کل: مصمم و رقابت جو – تحمیل کننده و از خود راضی – دیگران را احمق فرض میکند.

 ۸- تظاهر به خوبی: نیاز مبرمی به توجه و مورد پذیرش قرار گرفتن از سوی دیگران دارد – در تنهایی فرد کاملا متفاوتی است – مقابل دیگران تظاهر به نجابت میکند.

 ۹- فضایی: در دنیای خودش زندگی می کند – به محرک های معمولی واکنش نشان نمیدهد -متفاوت با دیگران – نا امید کننده.

۱۰- انفجاری: غیر قابل پیشبینی – فریاد میکشد و دیگران را مرعوب کرده و ایجاد تنش میکند – بی احساس – عصبی و بدون کنترل.

۱۱- سوء استفاده گر: دیگران را برای رسیدن به اهدافش فریب میدهد – از مسئولیت طفره میرود – با القاء احساس گناه، دیگران را متقاعد میسازد.

۱۲- زیاد گریه کن: تمایل به گریه و اخم – با بدخلقی، دمدمی مزاجی و بر انگیختن احساس ترحم دیگران را کنترل می کند – یا با سکوت طولانی مدت به مقصود خود میرسد – بی مسئولیت و زودرنج میباشد – مانند کودکان رفتار میکند.

۱۳- قربانی شده: منفی ترین نگرش را به زندگی دارد – تمایل به دامن زدن به زیانها، بلاها و مشکلاتش دارد – احساسات منفی بسیار را به دوش میکشد.

 ۱۴- طعنه زن: همیشه دیگران را تمسخر کرده و با سخنان نیشدار و طعنه آمیز دیگران را تحقیر میکند.

اکنون برای مقابله با افراد مذکور از راهکارهای ذیل بهره ببرید:

 روشهای برخورد با افراد مخل اعصاب

۱- اعتماد بنفس خود را از دست ندهید.

 ۲- به خاطر داشته باشید که واکنش شدید تنها کارها را بغرنج تر و وخیم تر میکند.

 ۳- انتظارات واقع بینانه داشته باشید. کاری از فرد نخواهید که قادر به انجامش نباشد.

 ۴- از تغییر دادن فرد خودداری ورزید. بپذیرید که قادر به تغییر دادن وی نمی باشید اما می توانید واکنش خود را نسبت به رفتار وی تغییر دهید.

 ۵- اجازه ندهید شما را بازی دهد. ممکن است با برانگیختن احساس گناه و یا مسئولیت از شما سوء استفاده کند. از بازیهای احساسی وی بر حذر باشید.

 ۶- خود را برده او نکنید. با خود صادق باشید و بیاموزید که چگونه ” نه” بگویید.

 ۷- روحیه و رویه مناسب خود را حفظ کنید. حفظ آبرو و اعتبار از دشوارترین کارها می باشد. اجازه ندهید خشم، نفرت و تلخکامی ریشه بدوانند.

 ۸- بیدرنگ با فرد مقابله کنید.با به تعویق انداختن مقابله با فرد،تنها مسئله را وخیم تر میگردانید.

 ۹- رحم و شفقت جوانمردانه ای را از خود نشان دهید.

اما برای مقابله با دیگران باید به نکات زیر نیز توجه کافی مبذول دارید:

 ۱- مقابله شما در خلوت و خصوصی باشد نه در انظار عمومی.

 ۲- به محض برخورد نامناسب با فرد مقابله کنید. مقابله را به تاخیر نیندازید.

 ۳- تنها در مورد یک موضوع در آن واحد بحث و گفتگو کنید.

۴- هنگامی که نظر خود را بیان کردید دیگر آن را مرتبا تکرار نکنید.

۵- تنها به رفتار فرد اشاره کنید نه خود فرد.

۶- از طعنه زدن بپرهیزید.

۷- از بکارگیری واژه های”همیشه” و “هیچ وقت” بپرهیزید.

۸- انتقاد خود را در قالب پیشنهاد و یا پرسش مطرح سازید.

۹- از آنکه با فرد مقابله کرده اید پوزش نخواهید.

۱۰- تعریف و تمجید را فراموش نکنید.


.: Weblog Themes By MihanSkin :.

صفحات جانبی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :
امکانات وب